Onze reis
2009
Hapje voor hapje verliefd op écht eten
Ingrid Keller startte ons smaakavontuur in 2009 als Madaga. Ze groeide zelf op in de Franse Bourgogne, bij haar oma. Daar plukten ze dagelijks groenten en fruit in de moestuin en kookten ze samen gerechten van deze voedzame ingrediënten. De moestuin veroverde een plekje in Ingrids hart. Toen ze later twee jongens adopteerde uit Colombia, viel het haar zwaar om een druk leven te combineren met koken voor een moeilijk etend kind. Ingrid zocht naar gezonde kindervoeding met minder bereidingstijd of gezonde kant-en-klaar maaltijden. Die vond ze niet, dus besloot ze het zelf te maken. Dat was het begin van Madaga.

2017
Groenten eten wordt kinderspel!
Verbaasd stond Phaedra Mensen met haar drie dochters in de supermarkt; koek, repen en snoep - het wordt allemaal super aantrekkelijk gemaakt voor onze kinderen. En groenten... die blijven meestal gewoon groenten, terwijl we weten hoe belangrijk en gezond het is. Ruim 85% van de kinderen krijgt er ook nog eens véél te weinig van binnen. Met haar eigen kinderen liep Phaedra er vaak tegenaan: lekkere, leuke en gemakkelijke producten waar ze haar kinderen écht blij mee maakt, zijn meestal niet zo gezond. Dat moet anders! Daarom begon zij in 2017 Spoony; van groenten eten een feestje maken. Met lekkere producten, bomvol groenten én een heleboel plezier!”
2022
Een ijzersterke combinatie
Madaga werd met haar onweerstaanbare kindermaaltijden marktleider op de kinderopvang, met name voor jonge kinderen van 0 tot 4 jaar. Spoony werd succesvol met haar pure producten en educatieve programma ‘de Gezonde Smikkelweken’ voor op de bso en in de (online) retail. Ingrid Keller en Phaedra Mensen vonden elkaar in de gedeelde missie en besloten daarom in 2022 de handen ineen te slaan en krachten te bundelen.
“De combinatie is ijzersterk: een totaalaanbod voor alle kinderen van 0 tot 12 jaar, waarmee we kinderopvang en ouders maximaal ontzorgen.”
2025
Hoera, Madaga is nu Spoony!
Een volgende stap in onze samenwerking, we hebben ons verhaal aangescherpt inclusief een passendere look & feel. Onze missie? Die blijft natuurlijk onveranderd!